Pagina's

zondag 23 november 2014

#100happydays - dag 60

Een nieuwe werkdag. En in de spirit van gisteren som ik even de tussendoortjes op waar ik van genoot :

Ik vond "Orfeo" van Richard Powers in de bib. En heb het zo moeilijk dat boek weg te leggen. Hoe die man beschrijft. Ik moet gewoon die muziek erbij halen. En verder lezen.

Ik luisterde naar Klara's top 100 en viel soms stil.
"Lascia ch'io pianga". Bam. Was vergeten hoe dat vanaf de eerste noten direct in heel mijn lijf zit.

En gezien mijn dag dan toch vooral gevuld is met muziek...
Voor mij is het één van de mooiste dingen die bestaan.
Ik dans al heel mijn leven. Muziek kruipt in mijn lijf. Dat reageert. Altijd.
Sinds een vriend me ook met mijn hoofd leerde luisteren, ging er een nieuwe wereld open. De 2 samen, hoofd en buik, geweldig ;).

Dat ik fan ben van Bart Moeyaert zei ik al ergens, dacht ik. Hij was mijn korte leespauze, vandaag. Warme ontroering, als ik zijn gedichten lees. 

 uit : Verzamel de liefde.

En zopas stopte ik mijn kinderen in bed. Ik ben blij. Ze zijn er weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten