Pagina's

maandag 10 november 2014

#100happydays - dag 47

Op het programma vandaag : de Boekenbeurs.
De weg erheen was onmiddellijk een test : hoe mindful ben ik intussen ? 
Wel, dat valt goed mee... tot wanneer de blaas op springen staat en je nog maar een keer moet omrijden ...
Mijn opperste momentje geluk vandaag is simpelweg de ongelooflijke opluchting eindelijk op een toilet te zitten. :)

Het was er druk, op de boekenbeurs. En ik hou niet zo van druk. Duizenden boeken om eens in te snuisteren. Dat moet je op het gemak kunnen doen.
Nogal moeilijk als honderden anderen hetzelfde plan hebben. Mee schuifelen met de massa en je tussen allerlei lijven door wringen. Tweede mindful moment. #trots.

Romeo en Julia is mijn all time favoriet liefdesverhaal. Het raakt mij, elke keer weer. Niets aan te doen. 
Ik ben dus benieuwd naar elke versie, geschreven, gezongen, gedanst, geacteerd. Een tijdje geleden las ik in mijn krant over Thé Laus nieuwe boek "Juliette", een 'Romeo en Julia op z'n Hollands'.
En wil de man nu net vandaag komen signeren. Yes !
Een excuus om het boek te kopen. En mee te schuifelen voor een handtekening.


Zodoende ben ik nu in het bezit van een héél moderne - ik las een stuk in die lange rij :) - versie van mijn lievelingsverhaal, met handtekening van een man die me deed besluiten dat Nederlandstalige muziek niet noodzakelijk stroperig hoeft te klinken.
Voor wie er zin in heeft, een van mijn favoriete nummers : "Open"
Een beetje vreemd, toch wel, daar zo staan, voor een man met een terminale kanker. Over mindfulness gesproken...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten