Pagina's

maandag 17 november 2014

#100happydays - dag 54

Drukke dag. Beetje spannend ook.
Alternatieve (en interactieve) werkvormen uitproberen, het is een risico. Maar, ik ging eens durven vandaag. 
In een woelige klas. Mét observerende stagiaire. Echt, Isabelle ?
Oef en hoera ! Ze deden goed mee.

Ook in mijn andere klassen ging ik ervoor. Nog meer oef-en-hoera's :)

Ik moet nog wat perfectioneren, maar mijn lieverds van het 8ste lesuur waren al positief. Een heel uur met Frans bezig geweest, wow. En het was leuk, mevrouw. 
Hèhè. Of hoe een kleine succeservaring deugd kan doen :)

Back to earth. Eten. Supermarkt. Focus. Wat heb ik nu ook alweer nodig ? 

Een jongeman groet me heel verlegen in het Frans : 'Bonjour'. Een oud-leerling, uit één van mijn vierdes, zo'n vier jaar geleden. Hij zat maar een half jaar in mijn klas, ik moest even nadenken.
Zo tof, dat hij mij nog herkent. Zo fijn, dat korte gesprekje.

En als nadien de man aan de kassa vriendelijk veel moeite doet om de boodschappen heel efficiënt in mijn tas te stapelen, denk ik dat het toch niet helemaal om zeep is met deze wereld. ;)

Met dat goede humeur vertrek ik naar de celloles. Het is onze eerste repetitie met piano vanavond. Spannend.
Ik hoop maar dat het goed klinkt ...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten