Pagina's

maandag 13 oktober 2014

#projectblogboek - de laatste keer dat ...

Ok, #projectblogboek, here goes.
Mijn eerste lijstje :) 
  • het laatste boek dat ik las : Mijn uitzonderlijk rare zomer met Tess van Anna Woltz. Een jeugdboek op de lijst van de Jeugd- en Kinderjury. Ik vond het geweldig grappig.

  • de laatste film die ik zag : The Wedding Planner. Een film die ik gek genoeg 3 keer gezien heb tijdens de verschillende vliegtuigreizen die mijn ex en ik maakten tijdens onze huwelijksreis.

  • de laatste site die ik bezocht was Youtube, op zoek naar een hoe speel ik May song op cello.

  • de laatste keer dat ik moest huilen : toen ik om één of andere reden weer eens stil stond bij het feit dat ik weggegooid ben door de man die ik vind bij mij passen.

  • de laatste keer dat ik goed sliep : geen idee. Het lijkt eeuwen geleden.

  • het laatste waar ik trots op was : het slaapzakhouderzakje dat ik zelf maakte voor de slaapzak van mijn dochter.

  • het laatste gerecht dat ik maakte : spaghettisaus
Ik weet het: niet origineel maar het is het favo-snelle-succesgerecht bij mijn kinderen. Niemand maakt spaghettisaus zoals ik. Dat zegt zelfs mijn ex ;)
Mijn geheim ? Geen idee. Veel liefde en goesting. En een jaar Erasmus in Bologna waar je gewoon moét bezig zijn met eten ;)
 
Dus niks speciaals, dit recept, maar ik deel het anyways.
 Hoeveelheden lekkers :
- 1 ui (maar soms neem ik een halve en doe ik er een sjalot bij)
- 1 stevige teen look
- 1 wortel
- 1/2 rode paprika
- 1/2 kg varkensgehakt
- 1 fles tomatenpassata
- 1/2 klein blikje tomatenpuree
- 1 groentenbouillonblokje  en 1 rundsbouillonblokje
 
Hoe ga ik te werk :
- ik snij de ui (en sjalot) fijn, en ook de wortel en paprika.
- ik doe een scheut olijfolie in de pot en laat warm worden
- ik gooi de ui (en sjalot) erin en laat wat kleuren
- ik gooi er nadien de wortel en paprika bij, en laat alles met een heel klein klutsje water in gesloten kom koken
- ik doe er het vlees bij en prak fijn (meestal met een aardappelpureestamper, dat gaat makkelijker. Mijn kinderen vinden grote brokken gehakt er tussen niet zo fijn)
- dan gaan de tomatenpassata en de tomatenpuree erbij. Ik leng aan met wat water (net zoveel als nodig om de fles van de passata wat proper te spoelen).
- ik voeg de look en de bouillonblokjes toe
- ik breng alles aan de kook
- ik laat minstens 20 minuten staan op een zachter vuur
- ik probeer in feite alles in de voormiddag (of zelfs de avond tevoren) te maken, zodat de saus nog lekker kan staan trekken.
- ik voeg eventueel nog zout, peper, kruiden aan toe, maar meestal hoeft dat niet meer voor mijn kinderen :)
 
Resultaat nadien :


Geen opmerkingen:

Een reactie posten