Pagina's

woensdag 21 januari 2015

Mijn gewone dingen :)

Ik lees met graagte Liliths blog (alias, Kelly Deriemaeker, je weet wel, de dame van het "Blogboek"). Leuke weetjes, toffe kijk op het leven, enfin, inspiratie :).

Haar post vandaag vraagt naar gewone dingen. En zelf geeft ze ons een idee van de hare.

Een paar van de mijne, zo zonder veel nadenken :
* wakker worden in warme flanellen lakens en me nog eens omdraaien
* een walnoot kraken en gniffelen. Elke keer weer vind ik dat het net hersenen zijn.
* op de fiets naar school rijden na de ochtenddrukte en genieten van de rustige rit.
* frisse kou in mijn gezicht voelen en glimlachen om de warmte die komt.
* langs het water fietsen en vinden dat dat zo'n ongelooflijk mooi stukje natuur is.
* een overwachtse knuffel krijgen van mijn zoon, gewoon omdat hij daar zin in heeft, en onze zelf bedachte "tango"-choreografie opfrissen. Serieus, en een beetje gek ;).
* tussen de rekken van de bib lopen en al die boeken zien - wérelden wijsheid en verbeelding - en het voelen jeuken. 
* de geur van koffie
* een glimlach van mijn dochter
* fijne muziek horen en een horizon vol mogelijkheden zien. 
* een schouderklopje krijgen. Wat doet horen dat je iets goed gedaan hebt deugd !
* een kleine reep melkchocolade met nootjes voelen smelten op mijn tong. En alleen die van Côte d'or kunnen dat perfect !
* een nieuw recept uitproberen en keifier zijn om het resultaat.
Trouwens, op zoek naar iets lekkers én poepsimpels met Nutella ? Probeer dit sterrenbrood ! Heerlijk! En veel te snel op ... ;)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten